BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, February 10, 2012

Menilai Makna Tersirat Disebalik Tingkahlaku Lelaki

LELAKI memang dilahirkan secara fitrah pandai memikat. Ayat ‘power’, pandai memujuk dan merayu adalah antara ciri-ciri semula jadi yang ada pada lelaki. Malah, dalam dunia haiwan pun, ada ciri itu apabila si jantan bijak memikat si betina.
Disebabkan kelebihan itu, ramai wanita yang layu dan cair apabila berhadapan dengan lelaki sedemikian.
Justeru, wanita perlu mengetahui rahsia lelaki supaya mereka tidak mudah tergoda dan tunduk kepada lelaki terutama yang digelar ‘hidung belang’.
Jika lelaki mengirimkan SMS lebih daripada sekali setiap hari walaupun hanya untuk mengucapkan “apa khabar?” atau “sudah makan ke belum?”, tandanya dia ada perhatian kepada anda. Lelaki tidak akan melakukan perbuatan itu terlalu kerap jika tiada maksud lain.
Jika lelaki menelefon anda tanpa sebab dan hanya memberitahu: “sekadar mahu mendengar suara anda..”, tandanya dia suka anda tetapi malu untuk memulakan kerana lelaki tahu mereka harus memulakan langkah pertama.
Andai lelaki mendiamkan diri selepas pertengkaran panjang, maksudnya dia sudah letih dan ingin pertengkaran itu dihentikan kerana hakikatnya si lelaki tidak suka berperang mulut dalam tempoh lama.
Andai lelaki memegang tangan atau membelai rambut anda selepas pertengkaran, tandanya dia merasa bersalah kerana membuat anda marah. Lelaki paling lemah jika wanita menangis dan dia mudah mengalah. Jadi, sesekali gunakan senjata ‘air mata’ untuk menewaskan lelaki.
Jika lelaki bersandar di bahu anda dan meminta membelai rambutnya, tandanya anda adalah satu-satunya wanita yang dia cinta kerana lelaki paling lemah apabila wanita manja dan lemah lembut dengannya.
Jika lelaki memberitahu dia sanggup melakukan apa sahaja untuk anda, ada dua kemungkinan sama ada dia sukakan anda atau memang dasar playboy. Lelaki yang mempunyai cinta sejati ingin wanita itu tahu dia akan sentiasa berada di samping wanita yang disayangi tetapi lelaki hidung belang biasanya menyulam dengan kata-kata pujian yang kurang jelas.
Andai lelaki menangis di hadapan anda, tandanya dia amat sayangkan anda kerana dasar lelaki memang sukar menangis kerana air mata bagi lelaki ibarat permata. Jika menangis, memang dia cintakan anda.
Andai lelaki suka melanggar peraturan yang anda buat, tandanya dia tidak gemar dengan apa yang anda lakukan. Lelaki tahu apa yang salah dan benar tetapi hanya dia tidak suka diperintah bukan dilarang. Semakin dilarang, semakin dilanggarnya.
Jika lelaki cemburu, ada empat kemungkinan:
- Dia sayang dan takut kehilangan anda
- Dia mahu menguasai anda
- Dia tidak mahu ada pesaingan
- Dia mungkin mempunyai trauma dan tidak pernah menceritakan kepada anda.
Jika lelaki diam membisu, tandanya dia benar-benar marah kerana selagi dia bercakap, dia belum terlalu marah. Awas, jika lelaki tiba-tiba diam, lebih baik anda jangan terus berleter, buruk akibatnya.
Jika lelaki bercerita masa lampau yang buruk, tandanya dia memberitahu supaya anda tidak melakukan perkara yang sama.
Andai lelaki merenung mata anda tanpa berkelip, dia sebenarnya sedang mencari jawapan, apakah anda benar cinta dan sayangnya. Kebanyakan lelaki tidak merasa selamat dalam hubungannya, mungkin kerana trauma percintaan dahulu atau pengaruh persekitaran.
Kesimpulannya, wanita lebih tabah dan bersemangat berbanding lelaki yang hanya kelihatan kuat pada fizikal tetapi lembut di dalamnya. Itulah rahsia dalaman lelaki, mudah-mudahan menjadi pedoman kepada wanita ketika berhadapan dengan manusia bernama lelaki.

Wednesday, February 1, 2012

Cacat Pria Yang Membuat Wanita Tergila-Gila


1. Parut

Mungkin tak ada yang menyangka bahwa bekas luka bisa menjadi sebuah daya tarik. Namun ternyata bekas luka dianggap lambang kejantanan oleh banyak perempaun. Mereka pun penasaran dengan cerita di balik luka tersebut.
2. Si Aneh

Geek atau si kutu buku mungkin dulu menjadi bulan-bulanan geng popular. Namun kini jangan kaget jika laki-laki yang Anda anggap geek memiliki kekasih cantik dan super seksi. Terkadang kelakuan ‘aneh’ pria tersebut justru dianggap unik. Para perempuan mungkin bosan dengan tipe laki-laki yang ‘biasa-biasa’ saja. Ketimbang memilih pria gaul yang biasa mereka temui di tempat dugem, kini banyak perempuan yang memilih untuk kencan dengan pria kutu buku yang punya mimpi untuk membuat roket dengan bahan bakar air.


3. Keringat


Keringat berlebih pasti membuat kepercayaan diri berkurang. Namun bagi sebagian perempuan, keringat membuat laki-laki terlihat seksi. Apalagi keringat itu keluar saat laki-laki tengah berolahraga, perempuan yang melihatnya pasti terkesima. Menurut sebuah penelitian, pada saat berkeringan, laki-laki mengeluarkan hormon androstadienone yang bisa membuat perempuan bergairah.
Namun yang perlu diperhatikan adalah kebersihan diri. Jika tubuh Anda tidak bersih, keringat yang keluar akan menimbulkan bau yang kurang sedap. Bukannya terlihat seksi, Anda malah akan dijauhi oleh perempuan.
4. Uban

Proses penuaan adalah hal yang pasti. Salah satu tanda-tandanya adalah tibulnya uban atau rambut abu-abu. Kini tak perlu repot-repot menyemir rambut Anda secara rutin. Anda pasti ingat aktor Richard Gere, yag dianggap semakin seksi ketika rambutnya memutih. Uban memang dijadikan lambang kematangan dan kedewasaan oleh sebagian perempuan. jadi buat apa menutupinya?


5. Kacamata


Menurut sebuah penelitian di Stockholm perempuan kini lebih tertarik dengan pria berkacamata.krn pintar dan cerdas adalah alasannya. jadi bagi Anda yang memiliki pengelihatan kurang baik, tak perlu ragu memakai kacamata. yang penting, sesuaikan bentuk bingkainya dengan bentuk wajah Anda.

Petua Cinta Kekal Selamanya


KEBANYAKAN PRIA SUDAH TAHU MENGENAI HAL-HAL INI, TAPI TIDAK MELAKUKANNYA KARENA WANITA TIDAK MENYADARI BETAPA PENTING HAL-HAL KECIL ITU BAGI WANITA. PRIA BENAR-BENAR YAKIN BAHWA HAL-HAL KECIL ITU TIDAK PENTING DIBANDINGKAN DENGAN HAL-HAL BESAR YANG DILAKUKANNYA BAGI PASANGANNYA.PADA AWAL HUBUNGAN, PRIA MUNGKIN MELAKUKAN HAL-HAL KECIL ITU. TAPI SETELAH SATU-DUA KALI, IA BERHENTI. KARENA SUATU NALURI MISTERIUS, MEREKA MULAI MEMUSATKAN ENERGI UNTUK MELAKUKAN SATU HAL BESAR BAGI PASANGANNYA. MEREKA KEMUDIAN LUPA MELAKUKAN SEGALA HAL KECIL YANG DIPERLUKAN AGAR WANITA MERASA PUAS DALAM HUBUNGAN ITU. UNTUK MEMUASKAN WANITA, PRIA HARUS MEMAHAMI BAHWA WANITA PERLU MERASA DISAYANG DAN DIDUKUNG. LANTAS, KELAKUAN PRIA YANG BAGAIMANA AGAR SEORANG WANITA MERASA DISAYANG DAN DIDUKUNG? BERIKUT INI JOHN GRAY, PH.D, MEMAPARKANNYA LEWAT BUKUNYA MEN ARE FROM MARS, WOMEN ARE FROM VENUS.

1. Setibanya di rumah, carilah dia terlebih dahulu sebelum melakukan hal-hal lain, dan peluklah dia.
2. Ajukan pertanyaan-pertanyaan khusus mengenai hari-harinya, yang menunjukkan kesadaran mengenai apa yang ingin dilakukannya (misalnya, “Bagaimana janji konsultasimu dengan dokter itu?”).
3. Berlatihlah mendengarkan dan mengajukan pertanyaan.
4. Tahan godaan untuk menyelesaikan masalah-masalahnya. Sebaliknya, ikutlah merasakan.
5. Berilah dia perhatian penuh selama 20 menit (jangan membaca Koran atau memperlihatkan hal lain selama waktu tersebut).
6. Bawakan dia bunga-bunga potong sebagai kejutan maupun pada kesempatan-kesempatan istimewa.
7. Rencanakanlah kencan beberapa hari sebelumnya, jangan menunggu sampal malam Sabtu dan bertanya padanya apa yang ingin dilakukannya.
8. Kalau ia biasanya menyiapkan makan malam atau tiba gilirannya. Dan tampaknya ia lelah atau sangat sibuk, tawarkanlah untuk menyiapkan makan malam.
9. Pujilah dia atas penampilannya.
10. Hargai perasaan-perasaannya jika ia marah.
11. Tawarkan bantuan padanya bila ia kelelahan.
12. Jadwalkanlah tambahan waktu saat berpergian agar ia tidak perlu tergesa-gesa.
13. Kalau Anda akan pulang terlambat, teleponlah dia dan beritahukan padanya.
14. Jika ia minta dukungan, katakana ya atau tidak tanpa membuatnya merasa bersalah karena meminta dukungan itu.
15. Jika perasaannya terluka, tunjukkan simpati Anda dan katakana padanya “Aku menyesal kau tersinggung.” Kemudian diamlah; biarkan ia merasakan bahwa Anda memahami rasa sakit hatinya. Jangan menawarkan pemecahan atau penjelasan mengapa luka hatinya bukan merupakan kesalahan Anda.
16. Jika Anda merasa harus menarik diri, beritahukanlah padanya bahwa Anda akan kembali. Atau bahwa Anda perlu waktu untuk merenungkan segalanya.
17. Kalau Anda sudah tenang dan muncuk kembali, bicarakanlah apa yang merisaukan Anda dengan penuh rasa hormat. Bukan dengan cara menyalahkannya. Agar ia tidak membayangkan yang terburuk.
18. Tawarkanlah untuk membuat api di musim dingin.
19. Bila ia bicara dengan Anda, taruhlah surat kabar atau matikanlah televisi dan berilah dia perhatian Anda sepenuhnya.
20. Kalau ia biasanya mencuci piring, sesekali tawarkanlah bantuan. Terutama bila ia kelelahan hari itu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...