BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, October 19, 2011

Ambil Langkah BERJAGA-JAGA Untuk Cinta


·       Apa yang pnting jika anda berasa tidak selesa dengan hubungan tersebut arau berasakan ada sesuatu yang tidak kena, ikut naluri hati anda itu.

·       Berfikir secara realistik - jangan mengharap pasangan anda berubah. Jangan percaya apabila dia berkata apa yang dia lakukan salah anda.

·       Jika anda hanya berdua bersama dia dan keadaan buruk bertukar menjadi sangat teruk dengan api amarah tidak dapat dibendungdan anda amat takut, bertindaklah untuk menyelamatkan diri. Lakukan apa juga untuk memastikan anda selamat dan dari situ baru boleh buat langkah seterusnya.

·       Jangan minta putus hubungan secara tiba-tiba atau mengugut untuk berpisah. Sebaliknya rancang dan bercakaplah dengan seseorang yang anda boleh percaya. Keganasan adalah punca utama wanita mengalami kecederaan lebih tinggi daripada kemalangan jalan raya, disamun atau dirogol.

·       Bincang dengan seseorang. Sesetengah orang tidak pasti sama ada hubungan yang dilalui mempunyai unsur keganasan. Beritahu seseorang yang boleh dipercayai seperti ahli keluarga, rakan baik, kaunselor sekolah dan terus-terang mengenai senario hubungan yang anda sedang lalui.

·       Didik diri anda. Hubungan ganas boleh dielak jika anda perasan pasangan anda ada tingkah-laku suka mengongkong, mood yang berubah secara tiba-tiba atau ancaman ganas segera dapatkan bantuan.

·       Keluar beramai-ramai. Jika ingin berdating keluarlah beramai-ramai. Dating secara berkumpulan dengan orang yang anda kenal bagi mengelakkan anda bersendirian dengan pasangan.

P/s : Dari [Eyqasara]

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...