BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, February 9, 2010

Kenali Hati,Lelaki Cinta


Romantis

Dalam persahabatan, segelintir pendapat mengatakan bergaul dengan lelaki sebenarnya lebih mudah berbanding bersahabat dengan golongan Hawa. Mungkin kerana lelaki itu sifatnya mudah bertolak ansur, lebih telus dalam persahabatan atau lebih berterus-terang dan tidak menyimpan perasaan terhadap sesuatu perkara.

Namun dalam soal cinta dan perhubungan serius yang menyangkut soal hati, bagaimana? Seperti kata ahli sosial, jika anda pandai menelusuri hati lelaki, sebenarnya jalan menuju kebahagiaan lebih mudah.

Jika anda ingin mencari cinta sejati, anda sendiri harus mengenali hati dan keperibadian mereka supaya hubungan itu lebih mudah.
Berikut diperturunkan 14 perkara yang bersangkutan dengan golongan Adam supaya anda lebih peka mengenai beberapa perkara mengenali mereka.

Jika ia sesuai dijadikan panduan, terimalah ia dengan hati terbuka. Jika sebaliknya, anggaplah ia sebagai pengisi bahan bacaan anda di masa terluang.

1. Jika anda bertanya lelaki: “Adakah anda cintakan saya?” selepas setahun perhubungan, mereka akan menjawab “Ya, saya cintakan awak”.

Tetapi hakikatnya, mereka masih ada beberapa jawapan lain untuk soalan itu seperti A. “Ya, rasa-rasanyalah” B. “Mestikah saya berkata begitu supaya anda rasa senang hati?” C. “Bergantunglah apa maksud cinta pada pandangan awak” D. “Penting sangatkah?” dan E. “Siapa, saya?”

2. Anda tidak perlu meminta pendapat jujur mengenai diri anda dan anda tidak payah minta dia memberi pujian anda kekasihnya atau gadis paling menarik di dunia ini. Ini kerana apabila terlihat perempuan cantik di hadapannya, dia mungkin merenung hingga terbeliak biji mata.

3. Ada sesetengah lelaki tidak suka aturan hidupnya dirancang kerana baginya, biarlah takdir yang menentukan. Keadaan jadi lebih teruk jika pasangan cuba merancang segala tindakannya. Jika lelaki pilihan anda tidak gemar kehidupannya ditentukan, kaji dulu tabiatnya sebelum anda mengutarakan sebarang cadangan.

4. Lelaki tidak suka dipaksa atau diubah.

5. Lelaki yang gemar merokok pasti mendapatkan habuannya sebatang dua setiap kali selepas makan.

6. Setiap kali anda marah atau naik angin dengan si dia, dalam fikirannya lebih cenderung memikirkan: “Oh, dia ini pasti datang bulan.” sedangkan lelaki tidak sedar dirinya dimarahi kerana perangai atau tingkah lakunya sendiri yang menyakitkan hati.

7. Lelaki tidak berapa suka membincangkan isu pertengkaran dengan pasangannya. Jika dia mahu duduk berbincang, ia hanya sebentar dan dengan segera mahu menutup perbincangan. Beberapa hari berikutnya, dia akan buat-buat lupa.

8. Ada tiga perkara yang boleh membuat lelaki tertekan iaitu duit, kuasa dan seks.

9. Jangan buat lawak bodoh mengenai lelaki di hadapan kawan atau keluarganya. Ada lelaki cepat tersinggung dan menganggap ia satu penghinaan besar malah mungkin satu percubaan mensabotaj nama baiknya.

10. Lelaki cuma suka lafazkan ‘I love you’ pada peringkat awal perhubungan. Apabila perhubungan sudah menjadi semakin intim lelaki lupa untuk mengucapkannya semula sehingga wanita yang terpaksa memberi 10,000 jenis isyarat supaya dia tidak lupa dia masih dan perlu mencintai si wanita.

11. Lelaki suka jika pasangannya bergaya cantik, popular dan menarik perhatian waktu berjalan bersama. Tetapi jika ada lelaki lain yang tertarik dengan teman wanitanya, dia akan menyalahkan wanita dulu kerana katanya “Awak yang kuat melayan”.

12. Jangan kritik muzik, kereta, pasukan bola, motosikal, topi keledar atau apa saja yang menjadi kegemaran mereka.

13. Jangan kritik cara mereka berpakaian, menyapu gel rambut atau menyikat rambut.

14. Lelaki tidak suka diberikan tekanan pada fasa awal perhubungan. Jika dia melarikan diri apabila terserempak dengan keluarga atau sahabat handai anda, maafkanlah dia kerana dia sebenarnya masih belum yakin sepenuhnya.

Monday, February 1, 2010

Tips Cinta Suami Isteri

1. Cium tangan suami dan dahi isteri setiap kali sebelum berpisah ke tempat kerja masing-masing.

2. Jika berpisah lebih dari sehari seperti untuk tugasan luar daerah, tambah rutin harian tadi dengan pelukan dan ciuman di bibir.

3. Walau sesibuk mana sekali pun, luangkan masa untuk menelefon pasangan, sekurang-kurangnya sekali walau sekadar untuk bertanya apa yang sedang dilakukan.

4. Sentiasa ucapkan kata-kata sayang seperti I love you sepenuh hati sebelum keluar kemana-mana, menamatkan perbualan di telefon dan sebelum tidur.

5. Sentiasa mencari peluang untuk makan tengah hari bersama kerana

pastinya ia tiada gangguan anak-anak jika pada hari berkerja.

6. Amalkan bertanya apa yang berlaku sepanjang hari selepas pulang dari

kerja sebagai tanda mengambil berat dan memberi peluang pasangan

meluahkan perasaan.

7. Luangkan masa untuk berbual tentang apa sahaja dari isu rumah tangga hinggalah politik semasa sebelum tidur.

8. Mudah berbaik jika berlaku sebarang pertelingkahan, jangan biar

berlarutan walau untuk satu jam sekali pun apatah lagi berhari-hari.

9. Temani pasangan semasa menonton rancangan kegemaran mereka walau sambil membaca akhbar misalnya kerana apa yang penting ada berada disisi.

10. Jangan sesekali berpisah tempat tidur walau anak sudah berderet atau

usia sudah meningkat kerana ia adalah salah satu amalan penting untuk

mengeratkan kasih sayang.

11. Amalkan sembahyang berjemaah semasa di rumah, berdoa bersama serta

bersalam-salaman selepasnya.

12. Biasakan bergilir gelas atau pinggan semasa makan serta tidak segan atau

geli untuk menghabiskan makanan atau minuman isteri atau suami.

13. Sesekali buatlah kejutan seperti membeli hadiah atau kad untuk peristiwa

tertentu, memakai pakaian dalam yang seksi atau apa sahaja yang anda tahu

pasangan pasti menyukainya.

14. Senda gurau dalam rumah tangga amat penting, ceritalah sesuatu yang

kelakar, teka teki atau apa sahaja yang membolehkan anda ketawa bersama.

Tips Cara Mendapatkan Cinta Sejati Dan Jangan Sakiti Hati Orang Lain Dengan Cinta Palsu

Cinta adalah anugerah dari Tuhan yang maha esa yang tidak dapat dipisahkan dari kehidupan manusia. Cinta antara laki-laki dan perempuan telah ada sejak manusia pertama turun ke dunia hingga sekarang. Cinta merupakan bumbu penyedap hidup yang sementara ini yang dapat memberikan kebahagiaan yang sejati.

Cinta memang dapat membawa suka dan juka dapat membawa duka bagi orang-orang yang merasakannya. Berbagai problema cinta tercipta dari yang ringan hingga yang berat seperti naksir, cinta pada pandangan pertama, cinta bertepuk sebelah tangan, cinta segi tiga, cinta monyet, cinta harta, cinta palsu, cinta laura, dan cinta-cinta lainnya yang membuat dunia ini begitu menarik.

Menurut saya cinta itu adalah sesuatu yang sakral yang sebaiknya tidak bermain-main dengannya. Bermain cinta memang menyenangkan bagi sebagian orang. Akan tetapi dampak buruk atau efek yang dapat ditimbulkan bagi orang yang cintanya dimainkan akan sangat tidak menyenangkan.

Untuk itulah maka hargai cinta dan hormati cinta agar kita maupun orang lain di sekitar kita tidak terluka karena cinta. Berikut ini adalah tips cara dari organisasi.org bagaimana caranya agar kita bisa menikmati cinta tanpa harus melukai orang lain.

1. Jangan jadi playboy/playgirl dan hindari playboy/playgirl
2. Jika tidak suka atau biasa saja jangan pacari orang itu, pdkt dulu
3. Katakan cinta jika kita yakin dia adalah pasangan hidup kita
4. Cinta dan nafsu birahi adalah dua hal yang berbeda (no free sex)
5. Carilah orang yang baik, setia, jujur dan cinta kepada kita
6. Jangan pacaran/menikah sebelum dewasa (21 tahun ke atas)
7. Kejarlah cinta sampai ke negeri Cina, berjuanglah demi cinta
8. Berbagilah cinta dengan orang-orang di sekitar kita
9. Cinta tidak harus memiliki. Lupakan dan coba lagi bila gagal
10. Bina cinta yang ada hingga nafas terakhir selamanya
11. Jangan pernah sakiti orang yang kita cintai dengan alasan apapun
12. Cinta sejati tidak dapat dibeli dengan uang tapi pengorbanan
13. Tuhan telah memberikan anda jodoh, temukanlah cinta anda
14. Cinta harus direstui agama, hukum, keluarga & masyarakat

Jangan pernah menyakiti hati orang lain baik bagi laki-laki maupun perempuan karena mereka memiliki akal pikiran, perasaan dan insting sehingga mereka akan patah hati dan terluka jika kita mengecewakannya. Orang yang rapuh dapat mati bunuh diri karena cinta. Orang yang dendam dapat melakukan tindakan kriminal atau perbuatan tidak menyenangkan kepada anda karena cinta. Oleh karena itu berhati-hatilah dengan cinta.

Semoga hidup anda menjadi indah dengan cinta.

Makna Sebuah Cinta

Di sini menerangkan apa itu makna sebuah cinta yang selama ini kita ketahui cinta monyet, cinta buta dan sebagainya. Cinta di sini bermaksud, cinta kepada Allah, isteri, kekasih dan sahabat.


1. Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah. Semoga kamu menemukan orang seperti itu.

2. Ada saat-saat dalam hidup ketika kamu sangat merindukan seseorang sehingga ingin hati menjemputnya dari alam mimpi dan memeluknya dalam alam nyata. Semoga kamu memimpikan orang seperti itu.

3. Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi. Jadilah seperti yang kamu inginkan, karena kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan.

4. Semoga kamu mendapatkan kebahagiaan yang cukup untuk membuatmu baik hati, cobaan yang cukup untuk membuatmu kuat, kesedihan yang cukup untuk membuatmu manusiawi, pengharapan yang cukup untuk membuatmu bahagia dan uang yang cukup untuk membeli hadiah-hadiah.

5. Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi acap kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

6. Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya.

7. Sungguh benar bahwa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya, tetapi sungguh benar pula bahwa kita tidak tahu apa yang belum pernah kita miliki sampai kita mendapatkannya.

8. Pandanglah segala sesuatu dari kacamata oranglain. Apabila hal itu menyakitkan hatimu, sangat mungkin hal itu menyakitkan hari orang lain pula.

9. Kata-kata yang diucapkan sembarangan dapat menyulut perselisihan. Kata-kata yang kejam dapat menghancurkan suatu kehidupan. Kata-kata yang diucapkan pada tempatnya dapat meredakan ketegangan. Kata-kata yang penuh cinta dapat menyembuhkan dan memberkahi.

10. Awal dari cinta adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan. Jika tidak, kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kita temukan di dalam dia.

11. Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.

12. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia itu.

13. Hanya diperlukan waktu semenit untuk menaksir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.

14. Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang disakiti hatinya, mereka yang mencari dan mereka yang mencoba. Karena hanya mereka itulah yang menghargai pentingnya orang-orang yang pernah hadir dalam hidup mereka.

15. Cinta adalah jika kamu kehilangan rasa, gairah, romantika dan masih tetap perduli padanya.

16. Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu dan mendapati pada akhirnya bahwa tidak demikian adanya dan kamu harus melepaskannya.

17. Cinta dimulai dengan sebuah senyuman, bertumbuh dengan sebuah ciuman dan berakhir dengan tetesan air mata.

18. Cinta datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti hatinya.

19. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah memiliki keberanian untuk mengutarakan cintamu kepadanya.

20. Masa depan yang cerah selalu tergantung pada masa lalu yang dilupakan. Kamu tidak dapat hidup terus dengan baik jika kamu tidak melupakan kegagalan dan sakit hati di masa lalu.

21. Jangan pernah mengucapkan selamat tinggal jika kami masih mau mencoba, jangan pernah menyerah jika kamu masih merasa sanggup, jangan pernah mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

22. Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu. Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh di hatimu.

23. Ada hal-hal yang sangat ingin kamu dengar tetapi tidak akan pernah kamu dengar dari orang yang kamu harapkan untuk mengatakannya. Namun demikian, janganlah menulikan telinga untuk mendengar dari orang yang mengatakannya dengan sepenuh hati.

24. Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang di sekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan
orang-orang di sekelilingmu menangis.

10 Cara Nak Lupakan Bekas Kekasih

1.Anda tulislah 10 pucuk surat dan anda poskan kat diri anda sendiri, pastu balaslah balik kesemua surat-surat tersebut... Lakukan setiap hari, 3 kali sehari...

2.Jauhkan diri anda daripada filem-filem Hindustan dan juga drama-drama swasta yang tangkap raung

3.Join ruangan berkenalan di dalam majalah-majalah atau buat sesi berkenalan tepi-tepi jalan... . Bukak lah warong khas untuk sesi interview tuh... Alaaa... bunga bukan sekuntum, kumbang lak berlambak lagi..

4.Buat perusahaan menternak itik... Nanti bila itik dah bertambah, pasti akan lupa kat pasangan anda tu, sebab terlalu sibuk menjaga itik-itik gembo... .

5.Sibukkan diri dengan bekerja... Bantai overtime bebanyak... Bila duit dah berjuta nanti, cari ajer yang lain, kawin terus, senang hidup tak payah susah-susah nak sakitkan kepala...

6.pi ngadap cermin yang sememangnya setia ngan anda... buat ler lawak giler yang tak masuk di akal, pastu gelak ler sendiri...

7.Ulang perbuatan nih sampai 3x... ikut tau... Uhh huuu Uhh huuu...

8.Kalo still teringat kat pasangan anda tuh, anda pi cari tangga, alaa cari je lah kat umah mana-mana atau pun bangunan berhampiran, buat-buatlah terjatuh dari tangga, sampai terus hilang ingatan, nescaya ler.. akan lupakan terus pasangan anda tuh... dengan diri sendiri pun anda tak akan ingat lagi..

9.Kalo ingatan anda masih ada, pi je rumah jiran sebelah, minjam tukul, pastu buat ler tak tau sambil ketuk pala sendiri sampailer ilang ingatan...

NOTE: A.kalo jiran anda tak bagi minjam tukul, curikk je, pastu lari ler..takkan dok buat sesi berkenalan ngan jiran anda lak..

B.Kalo susah sangat... hantuk je kepala tu kat dinding rumah, buat ler sampai rasa dah bosan dengan hantukan tuh...

10.Gantung gambar si dia kat dinding .. kutuk, karate, gusti, gigit, mamam, telan... buat lah apa-apa je asal hati rasa puas

Nota kaki* mende nie aku wat khas utk kawan aku yang lupakan kekasih dia..nama terpaksa di rahsiakan atas sbb2 yang tak dpt dielakkan..hehehe

Ngorat Awek Materialistic

Anda perlu berhati-hati jika mengorat awek yang materialistic kerana awek ini hanya memandang nilai-nilai kebendaan yang ada pada anda seperti kereta, rumah, wang dan sebagainya. Bayangkan jika kereta anda ditarik atau rumah anda dilelong, pasti awek ini akan meninggalkan anda tanpa rasa simpati atau sedikit keinginan untuk membantu anda.

Persoalannya di sini, bagaimana mengenali awek yang materilistik? Amat mudah sekali. Lihat cara ia berbelanja serta barangan yang dipakainya. Sudah tentu semuanya barangan berjenama yang amat mahal harga. Jika anda pergi membeli belah bersamanya anda akan dapati dia lebih suka shopping dipasaraya yang terkemuka dan pantang sungguh jika anda membawanya berjalan di chow kit atau jalan masjid India. Pemilihan tempat makan pun mestilah restaurant yang ekslusif dan sudah tentu hidangannya juga mahal.

Tetapi, sudah agak terlambat jika anda sudahpun jatuh cinta dengan awek ini dan meninggalkannya amat susah sekali. Tidak apa. Cuba kita melihat aspek positif dari perhubungan ini. Ya. Anda pasti akan bekerja lebih keras untuk mendapatkan imbuhan yang lebih banyak bagi dihabiskan untuk awek ini. Status anda akan lebih meningkat apabila bos anda berpuas hati dengan pencapaian anda. Jangan makan rasuah sudahlah. Nanti awek entah kemana, anda pula yang akan didakwa. Fikir-fikir kan hehehe...

Ngorat Awek Yang Bijak

Kebiasaannya adalah susah untuk mengorat awek yang bijak. Kerana Awek ini tidak mudah termakan dengan kata-kata yang manis. Awek ini juga dapat mengenalpasti dengan mudah jika anda menipu atau tidak. Pastikan setiap yang keluar dari mulut anda adalah benar belaka. Berlaku jujurlah dalam setiap tindakan anda.

Jika ada yang tidak kena dengan pakaian atau make-upnya, jangan pandai-pandai pula memuji, kerana awek ini boleh mengenalpasti riak wajah anda tidak selari dengan kata-kata. Tidak salah berterus terang, asalkan pemilihan perkataan itu tidak menyakitkan hati atau keterlaluan. Seeloknya guna perkataan yang positif seperti “ I rasa lagi cantik kalau u nipiskan sikit make up u, ia lebih sesuai dengan personality u yang simple dan elegent”. Nah, teguran dalam pujian. Ini contoh je. He he he.

Jangan pula suka menabur janji-janji yang anda sendiri tidak yakin boleh menepatinya. Sekali anda gagal memenuhi, pasti awek ini susah untuk mempercayai anda dan mungkin dia akan mengungkit kesilapan tersebut setiap kali ada perselisihan antara anda berdua.

Awek yang bijak kebiasaannya mempunyai tanggapan yang tinggi terhadap pasangannya. Mereka mencari seseorang yang setaraf, atau yang lebih berjaya daripadanya. Pastikan taraf anda lebih tinggi daripadanya sebelum membuat keputusan untuk mengoratnya. Paling kurang pun anda ada perniagaan yang berdaya maju atau pun bekerja dengan syarikat corporate yang besar bagi menaikkan status anda.

Ngorat Awek Negetif

Adalah menjadi kebiasaan apabila kita mengorat seseorang kita berkecenderungan untuk memilih awek dari segi fizikal seperti rupa paras yang cantik, perwatakan yang menarik dan mudah mesra dengan anda. Tetapi jika anda merancang untuk mencari pasangan hidup, anda perlu mengenali dalamannya juga samaada awek ini positif atau negetif. Awek yang negetif biasanya sangat mementingkan diri sendiri dan kurang mengambil berat atau prihatin terhadap orang lain. Antara ciri-ciri awek ini :-
- suka mengumpat dan bercerita keburukan orang lain
- memandang rendah orang lain
- bangga diri
- suka bercerita tentang diri sendiri
- suka menjatuhkan orang lain
- tidak berminat mendengar rintihan atau masalah orang lain
- ego serta angkuh

Tidak dinafikan ada juga awek yang pandai berlakon baik di depan anda. Antara teknik yang boleh digunakan adalah dengan berbual-bual perkara-perkara yang negetif. Dan cuba lihat reaksinya samaada ia berminat atau tidak untuk merancakkan lagi perbualan tersebut. Tetapi anda perlu berhati-hati menggunakan teknik ini, jika tidak awek itu pula yang akan blah dari anda.Saya teringat lagu Faizal Tahir, Aku Bencinta Pada Mu. Mungkin awek dalam lagu itu mempunyai rupa paras yang cantik, tapi mempunyai perangai yang negetif. Awek macam ni tak sesuai dijadikan isteri, kawan biasa boleh le.

Ngorat Awek Psycho

Awek psycho mempunyai pengalaman yang buruk dengan lelaki samaada ia berlaku sekali atau beberapa kali. Pengalaman-pengalaman ini menjadikan awek ini samaada susah untuk mempercayai lelaki, benci kepada lelaki ataupun dendam kepada lelaki. Kenkadang sehingga boleh menjadikan awek ni lesbian atau lebih teruk tomboy..

Antara perkataan yang terbiasa keluar daripada mulut awek ini adalah seperti -:

- ala, lelaki semua sama

- susah nak dapat lelaki yang baik sekarang ni

- lelaki kebanyakannya penipu

- aku dah tak boleh mengharap lagi kepada lelaki

- alla, jantan.... memang lah Anda perlu berhati-hati

jika perkataan-perkataan ini biasa terkeluar dari mulut awek anda, samaada anda mengambil jalan mudah dengan cabut sahaja atau berusaha untuk meyakinkan awek ini bahawa anda lain daripada lelaki lain. Jadi, bagaimana untuk mengubah tanggapan awek ini? Adalah susah jika awek ini mengalami pengalaman buruk dengan lelaki sejak kecil lagi. Contoh, jika dia pernah diperkosa oleh ahli keluarganya sendiri. Anda perlu membawa awek ini ke pakar kejiwaan untuk mengubahnya.

Tetapi agak mudah jika pengalaman buruk ini berlaku sesudah ia dewasa. Kerana ketika ini pemikiran rasional sudah pun terbentuk dan dia boleh menilai sesuatu situasi dengan lebih analitikal. Anda cuma perlu menyakinkannya anda bukan seperti lelaki yang pernah ia kenali. Dan ini perlu disusuli dengan perbuatan yang ikhlas dan jujur. Jangan sesekali membohonginya dan kotakan apa yang anda ucapkan. Insyallah, usaha ini akan berbaloi. Tetapi, harus diingatkan, jika anda berjaya mengubah tanggapan awek ini dan dia mula menyayangi anda, dan seterusnya anda mengambil keputusan untuk blah, kemungkinan awek ini akan jadi gila atau bunuh diri atau paling tidak pun membunuh anda sendiri. Timbang-timbangkan lah hehehe...

Ngorat Awek Kurang Matang


Kematangan fikiran tidak bergantung kepada usia seseorang awek, tetapi bergantung kepada cara didikan dan pengalaman hidup yang dilalui. Biasanya awek yang kurang matang lebih mementingkan diri sendiri daripada perasaan orang sekelilingnya.

Mengorat awek ini memerlukan pengorbanan yang besar daripada diri anda. Anda perlu mengorbankan masa dan perasaan anda demi memenuhi keperluan awek ini. Kadangkala kerana rupa paras yang cun, anda menipu diri sendiri dengan mengatakan sayang, pada hakikatnya anda sebenarnya tidak menyukai awek ini.

Perkara yang terbaik adalah berterus terang tentang apa yang tidak disukai dan memberitahu keperluan anda. Hati-hati. Kadangkala, awek yang cun agak sombong dan angkuh, mereka yakin bahawa mereka boleh dapat mana-mana lelaki yang diingini, tanpa menyedari lelaki lain belum tentu boleh menandingi diri anda. Jadi anda perlu bersedia untuk ditinggalkan dan yakin bahawa anda akan dapat yang lebih baik atau pun sekurang-kurangnya boleh membahagiakan anda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...