BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 1, 2010

Ngorat Awek Psycho

Awek psycho mempunyai pengalaman yang buruk dengan lelaki samaada ia berlaku sekali atau beberapa kali. Pengalaman-pengalaman ini menjadikan awek ini samaada susah untuk mempercayai lelaki, benci kepada lelaki ataupun dendam kepada lelaki. Kenkadang sehingga boleh menjadikan awek ni lesbian atau lebih teruk tomboy..

Antara perkataan yang terbiasa keluar daripada mulut awek ini adalah seperti -:

- ala, lelaki semua sama

- susah nak dapat lelaki yang baik sekarang ni

- lelaki kebanyakannya penipu

- aku dah tak boleh mengharap lagi kepada lelaki

- alla, jantan.... memang lah Anda perlu berhati-hati

jika perkataan-perkataan ini biasa terkeluar dari mulut awek anda, samaada anda mengambil jalan mudah dengan cabut sahaja atau berusaha untuk meyakinkan awek ini bahawa anda lain daripada lelaki lain. Jadi, bagaimana untuk mengubah tanggapan awek ini? Adalah susah jika awek ini mengalami pengalaman buruk dengan lelaki sejak kecil lagi. Contoh, jika dia pernah diperkosa oleh ahli keluarganya sendiri. Anda perlu membawa awek ini ke pakar kejiwaan untuk mengubahnya.

Tetapi agak mudah jika pengalaman buruk ini berlaku sesudah ia dewasa. Kerana ketika ini pemikiran rasional sudah pun terbentuk dan dia boleh menilai sesuatu situasi dengan lebih analitikal. Anda cuma perlu menyakinkannya anda bukan seperti lelaki yang pernah ia kenali. Dan ini perlu disusuli dengan perbuatan yang ikhlas dan jujur. Jangan sesekali membohonginya dan kotakan apa yang anda ucapkan. Insyallah, usaha ini akan berbaloi. Tetapi, harus diingatkan, jika anda berjaya mengubah tanggapan awek ini dan dia mula menyayangi anda, dan seterusnya anda mengambil keputusan untuk blah, kemungkinan awek ini akan jadi gila atau bunuh diri atau paling tidak pun membunuh anda sendiri. Timbang-timbangkan lah hehehe...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...