BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 1, 2010

Ngorat Awek Materialistic

Anda perlu berhati-hati jika mengorat awek yang materialistic kerana awek ini hanya memandang nilai-nilai kebendaan yang ada pada anda seperti kereta, rumah, wang dan sebagainya. Bayangkan jika kereta anda ditarik atau rumah anda dilelong, pasti awek ini akan meninggalkan anda tanpa rasa simpati atau sedikit keinginan untuk membantu anda.

Persoalannya di sini, bagaimana mengenali awek yang materilistik? Amat mudah sekali. Lihat cara ia berbelanja serta barangan yang dipakainya. Sudah tentu semuanya barangan berjenama yang amat mahal harga. Jika anda pergi membeli belah bersamanya anda akan dapati dia lebih suka shopping dipasaraya yang terkemuka dan pantang sungguh jika anda membawanya berjalan di chow kit atau jalan masjid India. Pemilihan tempat makan pun mestilah restaurant yang ekslusif dan sudah tentu hidangannya juga mahal.

Tetapi, sudah agak terlambat jika anda sudahpun jatuh cinta dengan awek ini dan meninggalkannya amat susah sekali. Tidak apa. Cuba kita melihat aspek positif dari perhubungan ini. Ya. Anda pasti akan bekerja lebih keras untuk mendapatkan imbuhan yang lebih banyak bagi dihabiskan untuk awek ini. Status anda akan lebih meningkat apabila bos anda berpuas hati dengan pencapaian anda. Jangan makan rasuah sudahlah. Nanti awek entah kemana, anda pula yang akan didakwa. Fikir-fikir kan hehehe...

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...