BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, November 23, 2011

Cinta Monyet



Cinta Monyet ini hanyalah kiasan bagi anak-anak remaja yang baru mengenal erti cinta. Macam monyet juga, bila lihat anak dara dia mula nakal. maklumlah bila diorang tengok pawagam bab cerita Cinta, bab cerita Bollywood, Romea dan Juliet. Jadi ramailah anak muda yang tergila-gila nak bercinta. Maka wujudlah Cinta Monyet ini.

Kebanyakkan mereka ni main ikut suka-suka aje. kalau anak sekolah lagi ramai main cinta monyet ni. ada yang cintanya betul-betul persis macam monyet. Ada juga  yang melampaui batas. kalau bangsa asing lainlah tapi ini anak-anak remaja Islam kita sendiri.

Kalau nak ikutkan Hukum Bab Islam, mana boleh bercouple. Hukum bercouple kan HARAM. kalau nak bercinta pun cintailah pada ilmu ukrawi dan duniawi. ini tak nak, cinta monyet yang dia nak. Aed bagi sekor monyet baru tahu.

Belum lagi balas jasa orangtua dah pun nak cinta monyet. kalau cinta monyet ni, apa yang sang kekasih nak, dibelikan. ada yang lebih teruk lagi, semua dia beri kat kekasih dia. Astagfirullaaa. inilah manusia. banyak dugaannya. Cinta monyet ni haram. Kerana mulanya cinta monyet ni pertama pegang-pegang tangan, senyum-senyum dan banyak lagi. maka banyaklah terjadi anak kandungan terbuang bab ternoda nim.

Memang mudah kita kata cinta pada Allah tapi bagi muda mudi yang sedang cinta monyet kebanyyakkannya terlanjur. terlanjur dari segala-segalanya. Ini hanya kiasan dari Aed aje. Terpulang pada anda nak ikut kata-kata saya atau tidak. 


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...